02.03.2015

Kjolen din! Jeg elsket den! Hvor kommer den fra?


Fredag 20. februar hadde vi boklansering!  Boka Lydspor. Når musikk møter tekst og bilder redigert av kollega Bjarne Markussen ble lansert, en bok som publiserer resultater av forskningsprosjektet Multimodalitet og kulturending som jeg og Gunhild har vært involvert i siden 2012. For meg har dette vært et kjempeprosjekt - for første gang har jeg skrevet en artikkel sammen med noen (fantastiske Torgeir Uberg Nærland!), en veldig fin opplevelse for en introvert sjel.

Bøker er fint, kolleger er knall, samarbeid er bra, men kjoler er og blir kjoler.



Jeg og Torgeir in action (samt stilleben med frukt, kaffekanner og hoder). Foto: mamma.

Jeg hadde bestilt en ny forsending fra Tulip & Tatamo tidlig samme uka, jeg hadde rett og slett gått på en ny gedigen kjolesprekk til tross for spareplan i anledning ny ytterdør. Man da Iris beige med rosa detaljer str. S ble satt ned til 599 kroner og jeg tenkte på det snart forestående seminaret og at jeg egentlig var ganske trist og grå og lei av vinteren og regnet og at 650 kroner + frakt egentlig ikke er så mye, så sprakk jeg! Kjolen kom i posten sent torsdag kveld og var perfekt som alle T&T modeller og  jeg følte meg dynamisk og smashing hele fredagen. Snaisen til converse! Sidelommene var perfekte til jobbkortet og nøklene, og den lille åpningen i halsen gjorde at jeg følte meg kul, ikke tilkneppet : )



Tulip & Tatamo-kjole in action, med Jay deFeos The White Rose i bakgrunnen. Foto: Mamma Forsgren.

At dette var den perfekte seminarkjolen fikk jeg bekreftet i dag på mail: 


Jeg fikk med meg ditt og Torgeirs foredrag om The White Rose fredag for en drøy uke siden. Det var spennende og interessant, og det virker gøy å vite så mye om et kunstnerisk felt som du gjør!

Men enda viktigere…. Kjolen din! Jeg elsket den J Hvor kommer den fra?
Akademia er vel og bra, men slår sjelden en god kjoleopplevelse!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar